Κινητικότητες του Λυκείου Αγίου Γεωργίου Λακατάμειας στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus+ (16-24 Νοεμβρίου 2024)
Στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus+ του Σχολείου μας, κατά την περίοδο 16-24 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκαν δύο κινητικότητες στο Σχολείο IES El Parador στην Αλμερία της Ισπανίας.
1. Κινητικότητα μαθητών
Εννέα μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας (5 από τη Γ Λυκείου, 3 από Β Λυκείου και 1 από Α Λυκείου), υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη της καθηγήτριας Οικονομικών μαθημάτων κας Μαρίας Λοΐζου, ταξίδεψαν στην Ισπανία.
Στην πρώτη συνάντηση γνωριμίας στο σχολείο υποδοχής, οι μαθητές παρουσίασαν την Κύπρο, την ιστορία μας, το κυπριακό πρόβλημα και το σχολείο μας. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες και εργαστήρια σχετικά με τα οφέλη που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση στους πολίτες της, στον τομέα της εκπαίδευσης και της υγείας. Παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δικής τους έρευνας, ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα της έρευνας του σχολείου υποδοχής, συζήτησαν μεταξύ τους και αντάλλαξαν απόψεις. Σύγκριναν τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. Παράλληλα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα στο σχολείο υποδοχής μαζί με τους μαθητές που τους φιλοξενούσαν και να γνωρίσουν διαφορετικές πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες οι μαθητές καλλιέργησαν τις δεξιότητες της επικοινωνίας, της έρευνας, της οργάνωσης πληροφοριών και της παρουσίασης σε κοινό.
Οι μαθητές επισκέφτηκαν πολλά μέρη πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας της Ισπανίας. Μεταξύ άλλων επισκέφτηκαν το «Αλάμπρα», ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ένα συγκρότημα παλατιών και φρουρίων που βρίσκεται στη Γρανάδα της Ισπανίας. Είναι ένα από τα πιο διάσημα μνημεία ισλαμικής αρχιτεκτονικής και ένα από τα καλύτερα διατηρημένα παλάτια του ιστορικού ισλαμικού κόσμου. Επιπλέον, το παλάτι περιέχει αξιοσημείωτα παραδείγματα αρχιτεκτονικής της ισπανικής Αναγέννησης. Επίσης, επισκέφτηκαν τα καταφύγια του εμφυλίου πολέμου στην πόλη της Αλμερίας, τα οποία είναι υπόγειες γαλαρίες, 9 μέτρα κάτω από το έδαφος, που χρησιμοποιήθηκαν για να προστατεύσουν ανθρώπινες ζωές από τους βομβαρδισμούς στην πόλη. Οι επισκέψεις και οι ξεναγήσεις στα μνημεία της περιοχής, πέραν από ιστορικές γνώσεις, καλλιέργησαν την εκτίμηση των διαφορετικών πολιτισμών, την αποδοχή και τον σεβασμό.
Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια περιβαλλοντική δράση στη θάλασσα, όπου εξερεύνησαν το ζήτημα της ρύπανσης από μικροπλαστικά. Μέσα από τη δραστηριότητα, συνειδητοποίησαν πώς τα μικροπλαστικά καταλήγουν να μολύνουν τόσο το θαλάσσιο οικοσύστημα όσο και το έδαφος, κατανοώντας τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον.
Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν στις οικογένειες των μαθητών του σχολείου υποδοχής. Η συνεχής αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και η συμβίωση με τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν, συνέβαλαν στην καλλιέργεια της αποδοχής, της ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και της προσαρμοστικότητας ενώ τους έδωσαν και την ευκαιρία να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα. Οι μαθητές μας δέθηκαν με τους μαθητές και τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν και ο αποχαιρετισμός ήταν συγκινητικός για όλους.
Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες ενίσχυσαν το αίσθημα των συμμετεχόντων ότι ανήκουν στην ΕΕ και μοιράζονται αξίες όπως η δημοκρατία, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, η ισότητα. Αυτή η εμπειρία ενθάρρυνε το ενδιαφέρον τους για την ενεργό πολιτότητα, καθώς και για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πολιτών, αναδεικνύοντας τα οφέλη από την αξιοποίηση των ευκαιριών που παρέχει η ΕΕ στους πολίτες της.
Οι μαθητές μας επέστρεψαν ενθουσιασμένοι και με πολλή όρεξη να ετοιμάσουν δράσεις εντός της σχολικής κοινότητας για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους αλλά και τις γνώσεις που απέκτησαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα με την υπόλοιπη σχολική κοινότητα, ενώ ανυπομονούν να ανταποδώσουν τη φιλοξενία.
2. Σκιώδης εργασία (job shadowing)
Η κα Αντιγόνη Σοφοκλέους ΒΔ Τέχνης συμμετείχε σε διάφορες δραστηριότητες σκιώδους εργασίας. Παρακολούθησε μαθήματα Ιστορίας, Τέχνης, Τεχνολογίας, Γεωγραφίας, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συμμετείχε και στη διδασκαλία (συνδιδασκαλία). Παρουσίασε στον καθηγητικό σύλλογο του σχολείου υποδοχής την Κύπρο μας, την ιστορία μας και το κυπριακό πρόβλημα, βασικά στοιχεία του εκπαιδευτικού μας συστήματος και το σχολείο μας, το οποίο το Φεβρουάριο, θα υποδεχθεί ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου τους. Επίσης, παρακολούθησε διάφορες διοικητικές διαδικασίες του σχολείου, όπως η τακτική συνάντηση των μελών του καθηγητικού σώματος και η διεκπεραίωση εκλογικής διαδικασίας. Συναντήθηκε με τον Διευθυντή του σχολείου και την ευρύτερη διευθυντική ομάδα για ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και καλών πρακτικών σε θέματα ενδιαφέροντος όπως η οργάνωση και διοίκηση του σχολείου, η διοίκηση της τάξης, ο χειρισμός της παραβατικότητας, καλλιέργεια της ισότητας της αποδοχής και της δημοκρατίας αλλά και μεθόδους ενεργοποίησης των μαθητών και εμπλοκής τους στα κοινά και στις δράσεις της σχολικής κοινότητας.
Παράλληλα, η κα Σοφοκλέους συμμετείχε στις δραστηριότητες της κινητικότητας των μαθητών έχοντας την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με την ισπανική κουλτούρα και πολιτισμό με έμφαση στις τέχνες και στην ιστορία.
Με την επιστροφή της, η κα Σοφοκλέους ετοίμασε σχετική έκθεση αναφοράς την οποία υπέβαλε στη Διεύθυνση του σχολείου μας με εισηγήσεις για βελτίωση συγκεκριμένων πρακτικών και διαδικασιών στο σχολείο μας.
Ανδρούλα Δημητρίου, Β.Δ. Αγγλικών